Tjejbilder

Här kommer två tjejbilder.
Det är tjejbilder i den mening att de ibland används för att porträttera tjejer (men för att göra det mer spännande så är jag på en av bilderna).
Den första bilden är på Tess och det är jag som tagit den. Men den skulle också kunna va på någon annan tjej i något magasin eller blogg. Kanske skulle det kunna vara en författare eller politiker. Hursomhelst så skulle det antagligen vara en kvinna. Dels eftersom det är väldigt mjuka "kvinnliga" färger. Dels eftersom det är taget snett uppifrån med ett käckt leende. Hur ofta ser man killar porträtteras så? inte jätteofta i alla fall.


Den andra bilden är på mig och tess har tagit den. Det är jag, men jag är porträtterad så som bland annat blogg-girls ofta gör. Det är samma lite "kvinnligt" mjuka ljus. Men här har bilden väldigt låg mättnad och kontrast. Eftersom det inte är en vän kvinna utan en kille kan det nästan kännas lite "mjäkigt"? speciellt kombinerad med det försiktiga leendet. Men gud så oskuldsfull jag skulle kunna sett ut om jag var en kvinna?
Nu kanske jag har helt fel i det jag hittar på. Men det är ändå kul att ta sig en funderare.

Sådär, slut på trestegsraket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0