Pölsan

just så heter boken som jag läser nu. Av idolen Torgny Lindgren. Otrolig bok, otroligt språk. Jag blir så imponerad hur vissa författare kan ha ett så fängslande språk. Det får mig att typ vilja läsa böcker istället för att skriva blogg.
Fast egentligen läser jag inte så många böcker just nu. Det är fullt upp med jobbjobbjobb. Väldigt roligt det med.
Knegar på då och då på KT. Är som jag tidigare berättat en del på Kumlanytt. Sedan har jag ytterligare en hög med pågående projekt som är olika aktiva men som jag inte berättat om.
Förra veckan började jag som fotolärare på Medborgarskolan. Kursen heter fotografera ditt barn- en kurs för föräldrarlediga. Fatta, ett gäng morsor och ett gäng skrikande småkids. Kul jul, men barnen var duktiga och morsorna lika så. Det är faktiskt fett kul att undervisa.
Sedan är det en glad nyhet. Jag håller på att lägga ner frilansverksamheten. Japp det är sant, i den krångligabranschen som kallas bilder och bokstäver har jag rävat till mig en tillsvidareanställning. I början av april kommer jag att kunna titulera mig staff photographer om jag skulle vilja prata engelska för att få det att låta lite fränt. Eller i alla fall tror jag att det blir så om jag skulle översätta det.
Här är en bild från Marocko förförra året. Taget när en teatergrupp satte upp en pjäs om båtflyktingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0