Onsdag

Innan jag börjar vill jag bara säga, jag tror inte att imponerad stavas med n. Tess påpekade stavningen i förra inlägget. Jag skämdes lite men nu är det ur världen hoppas jag.
I dag gick jag upp tidigt för Tess skulle jobba tidigt. Jag ska snart åka till jobbet också men redan nu har jag hunnit kolla på tv, läsa och framförallt lura fram några schyssta idéer.

Läste några foto-tidningar i går. Ser att ett tips som ofta kommer är typ "bryt mot reglerna, luta på horisonten för att få en frän effekt". Alltså tusan va töntigt jag oftast tycker att det är när folk lutar på kamera och det blir snett och vint, inte konstnärligt, inte häftigt utan töntigt.
När jag ändå är igång och gnäller, fasta objektiv. Alltså ja jag gillar fasta objektiv, de är ofta snorigt skarpa men man får inte låsa sig. Pratade med en polare som täntke uppgradera till 5 mk111 och tänkte slänga med sin zoom när han säljer mk11, för att han ändå bara tänkte använda fasta. Okej, fasta är som sagt fräna men samtidigt är det jävligt smidigt att ha en zoom. Måste erkänna att jag på senaste nästan bara har använt zoom, det är så smidigt att slippa byta hela tiden.
Här kommer en bild som är tagen med ett zoomobjektiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0