Barn, och sen kommer det mer

Tjaba!
I dag börjar jag en trestegsraket. Förutom det här inlägget kommer jag nämligen i kväll skriva två inlägg till. De kommer att tidsinställas så att de publiceras i morgon och på lördag.
Det här inlägget kommer som synes handla om barn. Nästa kommer bli en bildbomb. Jag och Tess hängde nämligen med en riktigt skön lirare i går som jag inte kunde låta bli att fotografera. Honom kommer ni få titta på i morgon.
Slutligen på lördag så tänkte jag skriva lite om det här med genus i bildspråk. Jag ska lägga upp två tjejbilder, jippi!
Men som jag nyss sa, barn.
Jag har hållit kurs i "barnfotografering för föräldralediga" och i dag var sista gången. Det har varit roligt men något kaosartat bitvis, barn har ju en förmåga att låta en del och inte gärna sitta still i tre timmar.
Sista gången fick eleverna prova att fotografera i en enkel hemstudio. Jag hoppas de tyckte det var roligt. Efteråt skulle jag ta en grubbild på barnen. Inget barn hade tyvärr lust att vara där föräldrarna ville för bilden. Ungefär såhär kaosigt blev det:
Fast egentligen var det väl mer eller mindre lika kaosigt varje gång.
Här är en bild som jag klippte ur stöket som varade i kanske fyra sekunder innan föräldrarna gav upp idén med gruppfoto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0