sport med häst

I fredags spelade kik mot mariestad. Kortet ser ut som det ofta blir när det vankas sport på fotolistan. Jag fräser ut en snabbis till en fotbollsplan och hoppas att det ska hända något (typ mål) medan jag är där. Ofta händer det ingenting och jag tar så många närkampsbilder som möjligt för att kunna plocka ut någon med den personen som sportreportern intervjuar efteråt.


Men igår var jag på Trav. Det var roligt och väldigt annorlunda. 70-200zoomen bestämde sig att den inte ville fungera men som tur var hade jag med ett fast 100 och det blev lagom. Tricket verkar dock vara att gissa var som blir lätt ställe att ställa sig, man vill ju inte att vinnaren blir skymd av en häst. De första två loppen ställde jag mig så att säga framför mållinjen och tog sånadär bilder när de rider rakt mot kameran och sträcker piskan i segergäst.
Det sista och viktiga loppet ställde jag mig bredvid och hade tur. Här är killen som vann när han räjsar sista biten i mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0