Uppföljning (på gnället och springandet)

Läste precis lite i Gaffa medan jag dricker lite gott vin och äter ett kex med ost. När jag bläddrat förbi artikeln om Laleh så läser jag en annan om någon kille, vet inte vem han är men till saken, det var hon Ametist som skrivit. Har mest bara hört henne på radio förut och tycker hon har en tjatig röst, den faller mig inte i smaken. Men jävlar vad hon skriver, det flyter på av bara satan, sjukt fint språk. Jag blir lite avundsjuk.
I dag sprang jag igen, tyvärr var det inte lika vår-igt som förra gången. I stället var det galet mycket snö, blä. Men ändå, sjukt vackert att springa över vita fält och fall med islossning, allt upplyst av en diffad skymningssol trots att det var förrmiddag. Kan jag skriva så egentligen? blir det inte lite töntigt? Jag har svårt att hitta det där språket jag jagar. Jag är mycket för det enkla och kräks på klyschor ändå vill jag att det inte ska bli torrt.
Jag tycker om Håkan Nessers språk.
I dag var jag en sväng på Skattis för lite info. På andra bloggar har jag sett att dylika ärenden ofta illustreras av en bild på typ några pennor och några fakturor med blurrade namn. Så blir det inte i dag. Överhuvudtaget så känner jag att det är väldigt lite av de här ljusa bilderna med människor som har ögon där kontrasterna är dragna så att de lyser typ alldeles blått, eller grön, eller ja ni fattar.
Snart ska vi på restaurang, tjing tjing.

Här är en bild där Malin och hennes pojkvän äter (lite kärlekstema på i dag lix), den är från när jag precis hade köpt min 5d, som jag sålde förra året när jag behövde cash. Det var en bra kamera.


Kommentarer
Postat av: Emma

Så himla konstigt, jag har gått i samma klass som Fredrik....hihi

2012-02-14 @ 20:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0