Still blogging

Nu hade jag nästan trillat av. Men jag fortsätter blogga. Eftersom jag inte blogga igår kan jag berätta vad jag gjorde, jag hade väldigt fullt upp. Var på Karlskoga tidning och körde i hundra hela dagen, sjukt roligt, men sjukt jobbigt.
Jobbigaste var nog när jag fick veta på telefon att räddningstjänsten höll på och eldade upp ett skjul för att testa en ny brandbil. Full fart iväg, jag ville ju inte att det skulle hinna brinna mer. Jag var så snabb att jag glömde mina handskar, något jag verkligen fick ångra.
När jag kom dit hade de nämligen inte börjat, tog typ tre kvart innan de ens tände på. Och när de väl tände på gjorde de det inte ordentligt. De gjorde småbrasor inne i skjulet som de släckte och tände. Allt jag fick var lite rök som pyste ut samtidigt som mina förfrusna fingrar höll på att ramla av innan jag var tvungen att hasta tillbaka till redaktionen för en intervju.

Sedan när jag äntligen kom hem på kvällen hade Tess lagat underbar mat och vi hade fredagsmys och kollade på Skavlan. Vi blev båda upprörda, Tess skrev ett blogginlägg på sin blogg om det, gå in och läs translucent.webblogg.se.
I dag har vi ätit stekt potatis med stekta ärtor, sjukt gott, såg receptet på tv och kan verkligen rekomendera det.
Nu har jag precis gjort en telefonintervju om hård musik och Tess åka med hennes familj på kalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0