På resa!

Alltså innan jag skriver det jag tänkte skriva måste jag bara skriva om HÄNDELSEN!. KÄRLEKEN är allt! Händelsen är såklart Ranelid! med sin Ranelidska vann han plats i Melodifestivalen. Johan jublade i tv-soffan. Fatta vilken renässansmänniska han är! Han kan fan allt, skriva böcker, sparka fotboll och rappa i mellon. Underbart.
Nu till det andra.
I dag vaknade jag i en annan stad. Det känns konstigt. Ovant, jag stannar mest hemma annars.
Ett tag reste jag ganska mycket. Jag kände mig väldigt rastlös. Pallade inte stanna på en plats särskilt länge. Paradoxalt nog tyckte jag inte heller då om att resa. Jag gjorde det mest för att jag inte kunde inte göra det. Tänkt själv, hur fräsch är det att sova i buskar, på golv och regniga tågstationer? Nej precis, det suger. Jag gillar att kunna duscha och framförallt gillar jag det Ranelid gillar, alltså inte fotboll utan Kärlek.
Det var lix det som fattades. Utan kärlek är det inte lätt att sitta still.
Hursom har det varit väldigt trevligt i Göteborg. Åt räckmacka och drack en öl och killen som serverade pratade göteborska, asså fatta vad exotiskt! Dessutom är Johan och Jessica alldeles underbara och det är synd att de har den dåliga vanan att oftast vara väldigt långt bort.
När jag kommer hem ska jag pussas, det är inte ett dugg exotiskt men ändå tusen gånger underbart! (ja läser ni den här bloggen kommer ni få stå ut med att jag fortsätter att tjata, men så enkelt är det, kärleken är störst).
Här kommer en bild från när jag var på ett äventyr i Marocko, nej den ville inte ladda upp sig, jag provar med en annan bild. Den här är från Sarajevo, FK Sarajevo tvingas spela för full tomma läktare efter dödsvåld från huliganer. Gubben på bilden kommer snart bli bortjagad av polis som försöker få mig att radera alla mina bilder på kameran men jag raderade någrastycken och den här blev kvar:


Kommentarer
Postat av: Johan

Men hallå? Vaddå jublade? Jag led ska jag säga dig. LED! Både Jessica och jag dog en smula inombords. Tack, Ranelid. Verkligen, tack! NOT!

2012-02-20 @ 23:25:00
URL: http://jdahlberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0