Skövde

Nu hag bloggen legat i dvala under förra veckan. Jag har också på sätt och vis legat i dvala. I allafall när det gäller jobb. Jag har nämligen haft semester. Det hände massa fint som jag skulle kunnat blogga om. Jag och Tess hade romantiska dejter och köpte två snygga stolar. Men det blev inget bloggande, det hann jag inte, när man är ledig är det bäst att njuta!
Nu är jag inte ledig längre. Nu är jag i Skövde.
Kom hit igår. Det kändes helt galet ensamt. Jag bor typ i ett grottrum i en källare. Det är kallt och alldeles för långt från min älskade. Saknar Tess något fruktansvärt. Förstår mig inte på de som lever distansförhållanden, det är visserligen sjukt starkt och imponerande. Men jag kommer ändå träffa Tess på torsdag, det är lix inte så att vi ses varannan vecka eller så som vissa har det men ändå känns det sjukt jobbigt. Jag tror aldrig jag skulle palla att bara få ses någon gång i månaden, då skulle jag gå sönder.
Skövde verkar vara en fin stad. Det är i alla fall soligt nu.
I dag gjorde jag min första arbetsdag. Eller vet inte om jag vågar kalla det arbetsdag, mesta tiden gick åt till att ordna med nycklar och inloggningar och sånt. Jag fick ett eget skrivbord och ett skåp med tjänstekamera, det kändes lite imponerande. På eftermiddagen åkte jag till en presskonferens och tog en bild, det blev dagens "arbete" men hinner nog bli tempo senare när jag kommit in i arbetet. Alla på arbetsplatsen är i alla fall snälla och trevliga, i alla fall alla jag träffade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0